10 de març 2016

Una foto d'en Jaume Coll


L'autora d'aquesta foto és l'Assumpció Mateu (1). Deu ser de finals dels anys setanta.Vaig conèixer l'Assumpció i en Jaume pocs anys abans de la data d'aquesta foto, quan jo era alumne de l'Escola de Belles Arts de Barcelona. Ella anava un curs més avançada, i ell era professor d'escultura. Al deixar jo l'Escola de Belles Arts els vaig perdre la pista. Un dia vaig saber que en Jaume havia marxat cap a les Canàries i que tenia poc contacte amb la gent d'aquí. Fins que l'any passat vaig saber que s'havia mort. Llavors vaig llegir algun article publicat amb motiu de la seva mort, i vaig descobrir el molt que va representar per a la modernització de l'Escola de Belles Arts. I a l'antiga simpatia de quan jo era un jove estudiant despistat, hi vaig afegir una sincera admiració.

--
(1) www.assumpciomateu.com